• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Nghiên cứu khoa học
    • Đề tài cơ sở
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Nghiên cứu khoa học
    • Đề tài cơ sở
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Đánh giá sự hài lòng của người bệnh ngoại trú tại Viện Y học biển năm 2023

    Thumbnail
    View/Open
    DTCS 2023 ThS Hoàng Lan TCCB.pdf (610.8Kb)
    Date
    2023-12
    Author
    Triệu Thị Thúy Hương
    Lê Hoàng Lan
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    ĐÁNH GIÁ SỰ HÀI LÒNG CỦA NGƯỜI BỆNH NGOẠI TRÚ TẠI VIỆN Y HỌC BIỂN NĂM 2020 Triệu Thị Thúy Hương, Lê Hoàng Lan Mục tiêu: Đánh giá sự hài lòng của người bệnh đến khám và điều trị ngoại trú tại Viện Y học biển năm 2023. Phương pháp nghiên cứu: Mô tả cắt ngang. Cỡ mẫu 242 người bệnh ngoại trú. Công cụ thu thập dữ liệu là bộ câu hỏi đảm bảo tính giá trị và độ tin cậy. Phân tích số liệu bằng phần mềm SPSS 22.0. Sự hài lòng của người bệnh về từng khía cạnh sẽ được tính điểm theo thang 5.Kết quả nghiên cứu: Tỷ lệ hài lòng chung về dịch vụ khám chữa bệnh tại Viện năm 2023 là 83,2 ± 18,9%. Tỷ lệ người bệnh sẽ quay trở lại Viện khám chữa bệnh khi có nhu cầu là 100%. Trong đó, các nhân tố khả năng tiếp cận, minh bạch thông tin - thủ tục khám bệnh điều trị, cơ sở vật chất - phương tiện phục vụ người bệnh, thái độ ứng xử - năng lực chuyên môn nhân viên y tế, kết quả cung cấp dịch vụ đều có ý nghĩa quan trọng cũng như ảnh hưởng đến sự hài lòng của người bệnh. Kết luận: Cần tiếp tục cải tiến mọi mặt để sự hài lòng của người bệnh với bệnh viện ngày càng được nâng cao hơn nữa. Từ khóa: sự hài lòng, bệnh nhân ngoại trú ABSTRACT ASSESSMENT OF OUTPATIENT SATISFACTION AT VIETNAM NATIONAL INSTITUTE OF MARITIME MEDICINE Trieu Thi Thuy Huong, Le Hoang Lan Background: Levels of patients' satisfaction to the institute are a important information source help the institute develop. Objectives: Evaluating the satisfaction of patients coming for outpatient examination and treatment. Method: A cross-sectional descriptive study was conducted with sample size about 242 inpatients. Tool for data collection was structure questionaire. Software SPSS 22.0 was used to data analysis. Levels of patients' satisfaction were marked by Liker 5 scale. Results: The overall satisfaction rate of medical examination and treatment services at the Institute in 2023 is 83.2 ± 18.9%. The rate of patients returning to the Institute for examination and treatment when needed is 100%. Inparticula, importantfactoraccessibilities, the transparency information medical, the facility - serving patients, behavioral factors - professional competencies, the outcome of is service delivery factors.Conclution: Continuing to correct hospital totally to improve levels ofpatients' satisfaction is needed. Keywords: satisfaction, outpatient
    URI
    http://lib.vinimam.org.vn:8080/handle/123456789/504
    Collections
    • Đề tài cơ sở

    DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV